Velkommen inn i vår verden! Både jeg og Ole jobber med røntgen, derav ordet "strålende..."

10. des. 2008

DESEMBER 2008

Ho Ho! Nå er det kun 2 uker igjen til jul, det er travle tider, men vi setter av mest tid til kos i denne familien. Så får det heller være noen hybelkaniner rundtom:) Julekort er utsendt, Daniel har bakt sine første kakemenner (der han faktisk hjalp til), det har vært masse førjulskos for Daniel i barnehagen-bl.a luciafeiring, vi har pyntet til advent og jul, handlet omtrent alle julegavene (klapp på skulderen), og sunget julesanger. Det neste nå er bursdagen min 12 desember(jippi!!!). Ole er travel for tiden med endel reising med jobben, men jeg syns det går veldig bra å være alene med de, og besteforeldre på begge sider er gode å ha. Daniel snakker mer og mer, og Ingrid Amalie ler som regel hele dagen og spiser grøt, middag og pupp fremdeles. Ordentlige go'unger syns vi:) Henger med endel bilder tatt denne mnd, kos dere masse med de! God jul fra alle oss i skjelaviken!

2 åringen vår!


Duplo er favoritten for tiden

...mere duplo, helst så høye tårn som mulig.


Han fikk kjekke leker til bursdagen som er flittig i bruk!

Ingrid Amalies favorittleketøy? Tærne vel!


Posering i ny tripp trapp, fødselsgave fra mormor og morfar
Litt tidlig med syltetøy kanskje?

Daniel må "fanges" når kveldstellet skal gjøres, han tror her han er trygg hos morfar. Iallefall deilig å ligge der!

Sjarmtrollet!


"Ka e det nå du har kjøpt te meg på internett da mamma! Ein rosa stol så ser ut så ei potta? hahaha!!"


I vogna på Oasen, juleshopping. Ingrid tar julestresset med knusende ro.


Det var kjekt med snø, iallefall en times tid. Da ble Daniel lei av det våte og kalde. Krisetutt anbefales å ha i lomma til enhver tid.


Kveldskos med pappa



Jammen meg godt med grøt! Etter mat blir jeg (om mulig) ENDA blidere


Tid for formiddagsluren i stua


Daniels første møte med sankta lucia, her iført kleskode for kvelden. Snart avgårde på feiring og grøtfest på slaktehuset med barnehagen!


Kjekt å gå i lucia tog, han var flink og gikk fint i tog. Mistenker at lyset i hånda var det mest spennende. Mest skummelt var nok å møte nissen, da var stakkars Daniel livredd!


Mormor og morfar ble med, det var veldig koselig:)
Og til slutt; det er ikke slutt på turer til vangen og gakkene med morfar selv om frosten er kommet!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Masse kjekke bilder:))
GOd jul til dere alle.

Maria sa...

For noen herlige bilder! Riktig familieidyll! (men kor blei det av mammen og pappen? ;)

Ka i all verden va den rosa stolen for noe??

Me kommer snart hjem te jul - håpe me kan få treffe dåkker da :o) Klem!

Ingunn sa...

haha nei mammen og pappen er vel ikke riktig så fotogene som de små, hehe... Den rosa stolen fant jeg på nettet, fra 3 - 14 mnd (Daniel likte den også) det er helt enkelt en stol med god støtte, til å se barnetv i feks...heheh fulgte med bord også. Tinyzone.dk.Håper vi sees i julen ja maria! God jul til dere også!

anne-linn sa...

Så koselige og fine bilder av noen herlige unger!! Kjekt å hørra at det går bra å vær aleina med de små :) Alltid lika kjekt å lesa nye innlegg på bloggen din :) Tøffe den stolen da, har ikkje sett den før (eller har Kjersti Anita sånn?)

Tone Håvik Frichsen sa...

Takk for sist ;) Va kjempe kos!!
Så skjønne - på akebrettet med tutten ;)Syns han va veldig lik onkel Thomas på det eina st.Lucia bildet ;o
Ser ut så dåkkår har kost dåkkår masse!

FamilienK sa...

Kjekke bilder :-) sånnen stol har eg o. Men da kan jeg låne den til Anne-Linn. Hun liker også sånne dingser kan jeg tenke meg. Komme oppom en dag med kort til dere. Håper du hadde en fin busdagsfeiring.

Ingunn sa...

hei hei, ja han er litt lik onkel thomas, syns jeg også!Jeg fant den stolen selv på nettet, men nå ser jeg at du Kjersti A har den også, haha helt genial altså. Kom gjerne innom en tur en kveld KA vi er her vi:) Det var en veldig kjekk bursdagsfeiring-Hæla i taket til 02.30!U should have been there!