Velkommen inn i vår verden! Både jeg og Ole jobber med røntgen, derav ordet "strålende..."

27. mai 2009

Ingrid Amalie 1 år!!!

Kjære søte prinsessa vår er allerede 1 år, kan ikke helt forstå det! Husker så veldig godt da Daniel ble 1 år, og tenk allerede er det Ingrid sin tur! Da Daniel feiret sin 1 års dag var Ingrid allerede på god vei inni magen. Husker godt at ingen visste det!:) Det er veldig kjekt med to tette små selv om det blir litt "heise" innimellom. Da tenker jeg helst på "ut-av-døra" opplegget, siden ingen av de liker å kle på seg.Jeg er som regel helt svett når jeg låser døra...
Ingrid Amalie baner sin vei oppi all Daniel trassen og viser tydelig nå at hun krever sitt. Hun er ei nydelig blid prinsesse, men vi får fort beskjed dersom hun ønsker å formidle noe. Hun har sagt flere ord allerede, som "ball", "bæ", "mø"(sier de samme dyrelydene til alle dyr) og nå om dagen går "der!" på repeat hele tiden, mens hun peker. Så hun er interessert i ord og elsker å bli lest og sunget for. I motsetning til sin storebror har hun litt mere ro og tålmodighet. Daniel er kommet i trassalderen og er herlig obsternasig. ALT er hans, og lillesøster har INGENTING. Stakkar, vi strever litt med å få han til å dele med henne... Og alt skal være som han har tenkt.. Han slår rundt seg litt nå og det slår vi hardt ned på. Mange tror det skjer fordi han ikke er så flink til å prate enda, så han blir frustrert fordi han ikke klarer å uttrykke seg. Jeg tror nok det er noe i det..
Vi har to herlige små og selv om vi har hatt stort familieselskap og har feiret Ingrid Amalies dag idag, syns jeg vi skal "feire" hver eneste dag vi får lov til å være friske og raske sammen alle 4 (nå hørtes jeg ut som jeg er 80 år, haha).
Bilder fra bursdagsfeiring kommer når Olemann har giddet å legge inn bildene på dataen, det gidder nemlig ikke jeg...
Hilsen store og små i skjelaviken

5 kommentarer:

Hanne@home sa...

Gratulerer så mye med dagen - husker godt den dagen hun ble født ja:) Kjenner også godt igjen trassingen, og akkurat nå er jeg sjeleglad for at begge to kjører parallelt:) Ulempen er, som naboen her sier, er at jenter ikke er i trassalderen, men pubertene fra de er 3 år til de flytter hjemmefra:) Lurer på hvor det skal ende, hihi:)

Tone Håvik Frichsen sa...

Hahaha...så då é vel eg ganske heldig som bare har guttar!? ;D

Gratla Ingrid Amalie, godt med vel overstått familiefeiring vel?Ser for meg overfullt hus ;P hihi..

Ingunn sa...

takk sier ingrid amalie! Koselig med bursdagsfeiring, men deilig når det er overstått også. Litt! lei av oppvaskmaskinen og støvsugeren nå altså...
Du får stå på Hanne, vi har visst laget oss arbeid helt til de flytter ut tror jeg uansett:)!

Maria sa...

Gratulerer med overstått nok en gang! Gleder meg til bilder! :)

Kari sa...

Gratulere så mye med en 1åring i hus...